Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

زمستان استانبول | صدای حرکت اسکی بورد روی برف + آدم‌برفی‌ها

از اواسط دسامبر تا اواسط مارس، استانبول فصل زمستانی خود را تجربه می‌کند. درجه حرارت به ندرت از 10 درجه سانتیگراد تجاوز می‌کند. در حالی که ممکن است روزهای آفتابی داشته باشید، آسمان معمولاً خاکستری است. مناطق مرکزی مانند نیشانتاشی و بیغلو پر می‌شوند و سواحل بسفر جمعیتی کم‌تر خواهد داشت.زمستان استانبول زمان بسیار خوبی برای بازدید است زیرا تقریباً هیچ گردشگری وجود ندارد، بنابراین می‌توانید از همه آثار و موزه های شهر با آرامش لذت ببرید.

زمستان استانبول ؛ نمایان شدن چهره‌ی دیگر این شهر

استانبول همچنین چهره دیگری در زمستان ارائه می‌دهد. واقعی و مرموز! به طور کلی، در زمستان حدود یک هفته برف می بارد که عاشقان زمستان را با آسمانی به رنگ سپید خوشحال می‌کند!در اینجا لیستی از فعالیت‌هایی که باید به خصوص در زمستان استانبول انجام دهید آورده شده است:

ماهی بخورید و امگا سه دریافت کنید!

فصل ماهی‌گیری در پایان ماه سپتامبر از سر گرفته می‌شود. در این دوره است که بیشترین تنوع و بهترین کیفیت ماهی را پیدا خواهید کرد. در بین ماهی‌های فصلی، توصیه می‌کنیم لوفر را که ماهی بسفروس است انتخاب کنید زیرا طعمی استثنایی دارد که شما را حیرت زده می‌کند.

حمام گرم استانبول ؛ نسخه‌ی دوم آب گرم سرعین!

بعد از یک صبح سرد و قدم زدن در زمستان استانبول ، هیچ چیز بهتر از گرمای حمام ترکی و دستان متخصص ماساژور برای پایان دادن به روز نیست!

 Kılıç Ali Paşa Hamamı

این حمام در منطقه Tophane وجود داشته و متعلق به سال 1590 و به تازگی بازسازی شده است. قیمت فرمول اصلی (حمام، اسکراب و ماساژ) 340 TL است. تنها نقطه ضعف کوچک حمام این است که ساعت کار برای زنان و مردان یکسان نیست!

وب سایت: kilicalipasahamami.com
آدرس: Kemankeş Karamustafa Paşa Mh., Hamam Sk No:1, İstanbul ‎

-Çagaloğlu Hamamı

این حمام ساخته شده در سال 1741، یکی از معروف ترین حمام های ترکیه است. قیمت فرمول اصلی (حمام ، اسکراب و ماساژ) 50 یورو است. در زیر آدرس و وب سایت این حمام برای اطلاعات بیشتر شما درج شده است:

وب سایت: www.cagalogluhamami.com.tr
آدرس: Alemdar Mh., Cağaloğlu Hamamı Sk No:34, Fatih, İstanbul

مراکز خرید و سینما

گزینه مناسب در صورت باران یا سرمای شدید در زمستان اسپانیا، پناه بردن به مراکز خرید بزرگ شهر است. اکثر آنها دارای سینماهای فوق مدرن با صفحه نمایش Imax 3D هستند. در استانبول، اکثر فیلم‌های خارجی در نسخه اصلی با زیرنویس به زبان ترکی هستند. در اینجا مراکز خریداستانبول آورده شده است. از اواسط دسامبر تا اوایل ژانویه فروش وجود دارد، آن را از دست ندهید.ما به خریداران توصیه می‌کنیم که پیاده روی خود را در نیشانتاشو انجام دهند. این منطقه مد استانبول است. همه مارک‌های اصلی بین المللی در این منطقه موجود است.

لیست تمامی مراکز خرید در استانبول

از آکواریوم استانبول دیدن کنید

آکواریوم استانبول در سال 2011 افتتاح شد و بیش از 6000 متر مربع مساحت دارد. این آکواریوم، یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان است. بیش از 10 هزار موجود دریایی از جمله پرتوهای غول پیکر، کوسه‌های ببر و بسیاری از گونه‌های دیگر وجود دارد. این موزه بسیار تعاملی است که از فناوری پیشرفته بهره می‌برد. به دنبال یک سفر جغرافیایی (از طریق لوله آب 80 متری) در 16 جهان مختلف از دریای سیاه تا اقیانوس آرام عبور خواهید کرد!!!

علاوه بر بخش آکواریوم، فعالیت‌های زیادی مانند تغذیه ماهی، شرکت در طرح 5 بعدی و بسیاری دیگر را خواهید یافت.این شهر کمی دورتر از مرکز شهر است. اما مطمئناً ارزش بازدید دارد و به راحتی بخش بزرگی از روز را به خود مشغول می‌کند (چندین رستوران نیز دارد) که برای جلب رضایت کودکان بسیار مناسب است.

وب سایت: http://www.istanbulakvaryum.com/
آدرس: Şenlikköy ، Florya Caddesi ، Yeşilköy Halkalı Cd. شماره: 93 ، Bakırköy ، استانبول

رفتن به کافه و بازی TAVLA ("BACKGAMMON")

در استانبول، افراد زیادی را در کافه‌های کوچک خواهید دید که در حال بازی تالا (تخته نرد) هستند. این یک ورزش ملی است. در ترکیه همه آن را انجام می‌دهند. برای طیف گسترده‌تری از بازی‌ها می‌توانید به Ağa Cafe Bilardo Salonu در منطقه Cihangir بروید. علاوه‌بر بازی‌های سنتی ترکیه، دارای میزهای استخر و حتی اتاق پینگ پنگ است. منطقه Cihangir، محل استقرار قوی هیپسترهای استانبول، نیز بسیار زیباست.

از گشت و گذار بدون جمعیت لذت ببرید

استانبول دارای بسیاری از دیدنی‌های باستانی است و دو مورد از بزرگترین مکان‌های دیدنی شهر، ایاصوفیه و مسجد آبی است. نکته مهم زمستان استانبول این است که، فرصتی برای کشف این جاذبه‌ها بدون صف و ازدحام خواهید داشت. این ساختمان‌های چشمگیر را فقط از بیرون نبینید. وقت بگذارید تا نقاشی‌های دیواری زیبا و سقف های موزاییک داخل را نیز بازدید کنید.

صدای حرکت اسکی بورد روی برف در زمستان استانبول

 کنسول کوهنوردان آماتور و مجسمه های پراکنده آدم برفی ها به همراه صدای حرکت اسکی بورد روی برف، خبر از زمستان استانبول می‌دهد. اگر به دنبال یک تجربه اسکی کاملاً منحصر به فرد هستید، اگر قصد دارید زمستان خود را در استانبول بگذرانید، یک لذت واقعی را تجربه خواهید کرد. چندین منطقه اسکی در استانبول وجود دارد.

اگر می‌خواهید بدون جمعیت و گردشگران زیادی سفر کنید، استانبول در فصل زمستان مکان مناسبی برای شماست. بدون جمعیت افراد مزاحم! بدون سفر دریایی! از خیابانهای پشتی استانبول دیدن کنید تا خلوت واقعی را تجربه کنید. خیابان‌هایی را خواهید دید که پر از گربه هستند و جمعیت زیادی ندارند!

مقالات پیشنهادی

بهار استانبول

تابستان استانبول

تور استانبول

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.